Літературний дайджест

17.09.2013|16:03|Gazeta.ua.

На автограф-сесії можна розпродати половину тиражу

— Якщо видавництво хоч один рік пропускає форум, це привід думати, що у нього справи погані, — каже 53-річна Елеонора Сімонова, директор столичного видавництва "Нора-друк".

10 років поспіль бере участь у Львівському форумі. На ХХ ювілейний захід привезли п´ять нових книжок. Зустрічаємося у кав´ярні на балконі другого поверху Палацу мистецтв.

— Участь у форумі — питання іміджу. Всі видавці привозять не менше однієї-двох новинок. Письменників підганяють, аби закінчили твір, щоб видати до вересня. Друкують навіть уночі за день до відкриття. Ми такого не практикуємо. Не пішла книжка письменнику — випустимо після форуму. Щоправда, за три дні на автограф-сесії з письменником можна розпродати половину тиражу.

Скільки читач витрачає на форумі?

— Приходить у середньому із сотнею гривень. За це можна від сили взяти три книжки. На автограф-сесію письменниці Марини Соколян прийшла студентка, каже: купила дві книжки, на вашу не маю грошей. Автограф у блокнотик узяла. Звісно, є такі, що й на тисячу набирають. Але це переважно подарункові та спеціалізовані видання. 10 років тому люди приходили на форум поспілкуватися. Зараз чітко знають, що хочуть купити.

Від чого залежить успіх видання?

— Автору потрібно не випадати з інформаційного простору, бути в центрі уваги. Наприклад, письменника Любка Дереша запросили на канал "ТВі". Наступного дня наш телефон розривали у пошуках його невиданої книжки. Письменник Максим Кідрук активно спілкується з читачами у "Фейсбуці". Не пропускає презентацій — і він один із популярних письменників країни. Якщо автор перемагає у літературному конкурсі — успіх та хороші продажі гарантовано. Володимир Лис отримав відзнаку "Коронації слова" два роки тому. Це автоматично зробило його наступні романи популярними.

Можна передбачити, що книжка стане бестселером?

— Не можна. Маркетологи наводять приклад романів про Гаррі Поттера письменниці Джоан Ролінґ. По-перше, видання написане для хлопців, які менше читають за дівчат. Друге: велике, а діти товстих книжок не люблять. І тут — б´є усі світові рекорди. Читають дорослі й діти. Або український варіант. Мирослав Дочинець із Мукачева написав "Вічника". Тираж перевидавався та перевалив за 100 тисяч. І це без реклами та презентацій. Колеги навіть жартують про стиль його книжок: "Є детектив, є роман, а є Дочинець".

На письменницькі гонорари можливо жити?

— Європейська практика авторських гонорарів — 7-10 відсотків загальних продажів. В Україні — від 10 відсотків. Якщо тираж великий — наприклад, 20 тисяч, як "Зів´ялі квіти викидають" Ірен Роздобудько, то це пристойна сума. Тираж деяких творів Люко Дашвар майже 100 тисяч, а в неї більше п´яти видань. У новачків наклад невеликий — тисячу примірників. Якщо добре продасться — додруковуємо. Якщо попередні книжки не продали, досить випустити один хіт, як одразу зростає попит на старі.


Ольга ШВЕД


 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

19.09.2024|19:44
До України на знак підтримки прибули ще 27 тисяч книжок від британських видавництв
12.09.2024|10:28
Книжкові події на Coffee, Books & Vintage #5
11.09.2024|10:54
Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій
11.09.2024|10:44
4 міста Австрії, 10 презентацій, 6 авторів: як «Фронтера» розповідає про українську літературу за кордоном
11.09.2024|09:04
Тетяна Пилипчук стала лауреаткою Премії імені Василя Стуса за 2024 рік
09.09.2024|12:44
Українська перекладачка Ганна Яновська потрапила до Почесного списку кращих дитячих книжок 2024
07.09.2024|08:55
Детектив Елін Гільдербранд “Ідеальна пара”, за яким Netflix зняв мінісеріал з Ніколь Кідман у головній ролі, вийшов друком у “Видавництві Старого Лева”
06.09.2024|10:26
Книжка Олександра Гавроша увійшла до Почесного списку Міжнародної ради з книг для молоді (IBBY)
30.08.2024|11:09
«Книгарня «Є» готується до відкриття першої книгарні нового формату у своїй мережі
27.08.2024|08:10
«Книжка року’2024»: Тиждень книжкової моди Лідери літа у номінації «Візитівка»


Партнери